Natural
as the earth.

Start – A brief overview of the company

Since 1954, always ahead of its time, CASSAVAS’ philosophy is innovation.

In the 50’s – along with its founder, Victor Ohf – the company grew and establish itself in the region of Rio do Sul, renowned at the time as a cassava production center.

In the course of time, new agricultural frontiers were founded throughout the country. Readily aware of this evolution, the company has set up factory units in other regions of Brazil. Constantly investing in the modernization of its technologies and in the quality of its professionals, CASSAVA keeps its roots: the principles, which represent one of the company’s greatest legacy, remain unchangeable. In constant refinement, CASSAVA is the current national leader in the development of manioc starch solutions, serving important and productive niche markets.

CASSAVA applies high technology in research, development and testing. All to ensure maximum quality of its products and to adapt to the most rigorous standards, demanded by important national and international trading partners.

Nossa História

Desde 1954 pensando sempre à frente
do seu tempo, a Cassava tem como
filosofia a inovação.
Junto com o fundador Victor Ohf na década de 50, a empresa cresceu e se solidificou na região de Rio do Sul, reconhecida na época como polo produtor da mandioca.​

Com o tempo, novas fronteiras agrícolas se abriram pelo país e a empresa percebeu prontamente essa evolução, instalando unidades fabris em outras regiões do Brasil. Investindo constantemente na modernização de suas tecnologias e na qualidade de seus profissionais, a Cassava mantém intacta suas raízes: seus valores, que constituem um dos maiores patrimônios da empresa, permanecem imutáveis. ​

Em continuo desenvolvimento, a Cassava é, atualmente, líder nacional no desenvolvimento de soluções em amido de mandioca, atendendo importantes segmentos produtivos.​

No mercado desde 1954, a Cassava aplica alta tecnologia na pesquisa, desenvolvimento e testes. Tudo isso, para garantir a máxima qualidade dos produtos e atender os mais rigorosos padrões de qualidade, exigidos por importantes parceiros comerciais nacionais e internacionais.